أخبار عاجلة

طلب عروض (داخلي-خارجي) للمرة الثالثة لمشروع أتمتة نظام الإدارة الضريبية المتكامل للهيئة العامة للضرائب والرسوم

طلب عروض (داخلي-خارجي) للمرة الثالثة لمشروع أتمتة نظام الإدارة الضريبية المتكامل للهيئة العامة للضرائب والرسوم

تعلن الهيئة العامة للضرائب والرسوم عن طلب عروض (داخلي وخارجي) لمشروع أتمتة نظام الإدارة الضريبية المتكامل للهيئة العامة للضرائب والرسوم وفقاً لدفتر الشروط الفنية ودفتر الشروط الخاصة الحقوقية والمالية.

التأمينات المؤقتة:

بالنسبة للعارض الخارجي 325,000 $ فقط ثلاثمائة وخمس وعشرين ألف دولار أمريكي، أو ما يعادلها بالعملة المحلية بالنسبة للعارض الداخلي وفق سعر التحويل المعتمد لدى مصرف سورية المركزي.

التأمينات النهائية:

10% من قيمة العقد الإجمالية.

مدة التنفيذ:

/27/ شهراً (مقسمة على أربع مراحل) وفق ما يلي:

المرحلة

البند

المدة

الأولى

الدراسة التحليلية والتصميمية

ستة أشهر

الثانية

تنفيذ العمليات الأساسية

اثنا عشر شهراً

الثالثة

تنفيذ العمليات الثانوية

ستة أشهر

الرابعة

الخدمات الالكترونية

ثلاثة أشهر

 

غرامات التأخير:

0,001 واحد بالألف من قيمة العقد الإجمالية عن كل يوم تأخير وبما لا يتجاوز20%عشرون بالمائة من قيمة العقد الإجمالية.

مدة ارتباط العارض بعرضه:

 /6/ ستة أشهر تبدأ من اليوم التالي لتاريخ انتهاء موعد تقديم العروض.

مدة ارتباط المتعهد المرشح بعرضه:

/6/ ستة أشهر تبدأ من اليوم التالي لتاريخ تبليغه الإحالة عليه خطياً.

  • تقدم العروض إلى ديوان الوارد في الهيئة العامة للضرائب والرسوم بمقرها الكائن في (دمشق ــ السبع بحرات مبنى مجلس الوزراء سابقاً) حتى نهاية الدوام الرسمي ليوم  الخميس الواقع في 1/2/2024.
  • تقدم العروض وفق ما نص عليه نظام العقود الموحد الصادر بالقانون رقم /51/ لعام 2004 ودفتر الشروط العامة الصادر بالمرسوم رقم /450/ لعام 2004.
  • على من يود الاشتراك بطلب العروض مراجعة مديرية المعلوماتية في مقر الهيئة المذكور أعلاه الطابق الرابع، للحصول على دفاتر الشروط الخاصة (الحقوقية والمالية والفنية) لقاء مبلغ وقدره 500 $ خمسمائة دولار أمريكي بالنسبة للعارض الخارجي وما يعادلها بالليرة السورية بتاريخ شراء دفتر الشروط الخاصة بالنسبة للعارض المحلي.
  • يرفق مع العرض إشعار شراء الإضبارة.

يتم تقديم هذا العرض باللغتين العربية والإنكليزية، ولكل منهما نفس المعنى، وفي حال الاختلاف في التفسير، يسود النص باللغة العربي.

للاطلاع على اعلان طلب العروض في نشرة الاعلانات الرسمية اضغط هنا

للاطلاع على اعلان طلب العروض في جريدة البعث اضغط هنا

للاطلاع  على  دفتر الشروط الفنية  للمشروع اضغط هنا

للاطلاع على دفتر الشروط المالي والقانوني اضغط  هنا

The General commission for Taxes and Fees announces its request for (internal and external) bids for a project of automate the integrated tax administration system for the General commission for Taxes and Fees.

According to the technical specifications book and the legal and financial special conditions book.

Temporary insurances:

For the external bidder $325,000 only three hundred and twenty-five thousand US dollars, or its equivalent in the local currency for the internal bidder, according to the transfer price approved by the Central Bank of Syria.

Final insurances:

10% of the total contract value.

Execution period:

/27/ months (divided into four phases) according to the following:

Phase

Item

Duration

The first

analytical and design study

six months

The second

implementation of the basic operations

twelve months

The Third

implementation of secondary operations

six months

The Fourth

electronic services

three months

Delay fines:

0.001 one per thousand of the total contract value for each day of delay and not exceeding 20% twenty percent of the total contract value.

The period of engagement of the bidder with his offer:

 /6/ is six months, starting from the day following the expiry date of the deadline for submission of offers.

The period of engagement of the nominated bidder with his offer:

/6/ is six months, starting from the day following the date on which he is notified of the offer in writing.

· Offers are submitted to the input register office in the General commission for Taxes and Fees at its headquarters located in (Damascus, Seven Bahrat, the former Cabinet building) until the end of official working hours on Thursday,1/2/2024.

·  Offers are submitted in accordance with the provisions of the unified contract system issued by Law No. / 51 / of 2004 and the book of general conditions issued by Decree No. / 450 / of 2004.

·  Those who wish to participate in the request for bids should review the Informatics Directorate at the commission headquarters mentioned above, in the fourth floor, to obtain the books of special conditions (legal, financial and technical) for an amount of ($ 500) five hundred US dollars for the foreign bidder and its equivalent in Syrian pounds on the date of purchasing the book of special conditions for the local bidder.

.  A notice of the purchase of the file is attached to the offer

This bid is presented in Arabic and English, both of which have the same meaning, and in case of difference in interpretation, the Arabic text prevails

Copyright © syriantax.gov.sy - All rights reserved 2024